「DON’T TREAD ON ME」 by Eric Elms

GALLERY TARGETでは1112日(木)よりエリック・エルムズの新作を発表する「DON’T TREAD ON ME」展を開催いたします。

 

 

エルムズが今回、階段をモチーフに作品を作り始めたのはその形状に興味を持ったから。NYの階段に貼ってある"CHECK YOUR BAGS””PAY FOR ITEMS ON EACH FLOOR””WATCH YOUR HEAD" などの広告や注意書きは通行人にとってはあまり気に止めないもの。エルムスの作品は、人々がこの権力/圧力を無意識に無視する小さな瞬間こそが、気がつかないが毎日起きている美しさをつくりだしていると表現したもの。

 

エルムズは階段をただの物として、役割や建築的な意味を取り除いた。カラフルな色をつけシンプルにする事により再現描写と抽象的描写の中間を生み出した。麻がもつ自然なテキスチャーの上にグラフィックな色や形を乗せる事により浮遊しているかのような構成をつくりだし長方形を強調させた。見る人にこの階段はどこへ続いているのか疑問を投げかけるように、キャンバスのはじから突き出すようなドラマチックな遠近法でカラフルに描かれている。どこへ行くのか?毎日の生活の中で起きる小さな自由の瞬間、そして未知なる未来への希望を描き出している。

 

この展覧会でエルムズはムーンアイのロゴも階段と同様に使っている。ムーンアイはエルムスが育ったサンディエゴ(カリフォルニア南部)のサブカルチャーシーンからとったもの。

今回発表する作品は見る人に自分と向き合い考えてもらう時間を作り出している。

 

“DON’T TREAD ON ME” by Eric Elms

11月12日(木)~ 12月1日(火)

12:00 ~ 19:00(日・祝日休廊)

*オープニング・レセプション:11月12日(木) 19:00 ~ 21:00

 

GALLERY TARGET 

東京都渋谷区神宮前2-32-10

T/F: 03-3402-4575

www.gallery-target.com

 

ERIC ELMS|エリック・エルムズ

NY在住のアートディレクター兼ビジュアル・アーティスト。

SupremeのヘッドデザイナーやVANSのビジュアルディレクターを経て「Partners & Others」を設立。Widen + Kennedy、NIKE、Colette、Stussy、Carharttなどハイセンシティブ企業のクライアントに対しキャンペーンやCIを手がける一方で、アートブック出版社「And Press」を立ち上げ多方面で活躍中。現代スケートやストリート・カルチャーを代表するクリエイターとして今なお不動の人気を誇っている。

 

GALLERY TARGET presents DON"T TREAD ON ME, an exhibition of new works from Eric Elms.

 

Eric was first drawn to the geometry of staircases by his own disregard for various instructions painted on the stair treads in NYC stores. Pleas of  "CHECK YOUR BAGS", "PAY FOR ITEMS ON EACH FLOOR" or "WATCH YOUR HEAD" are subconcisouly and inadvertently ignored by all passerby. What he initially regarded as small moments of subconscious contempt for authority became a constant reminder of our ability to inadvertently filter out the beauty in the everyday. 

 

Eric strips away any meaning or architectural significance from these staircases and re-imagines them as objects unto themselves. By simplifying these shapes down to bright planes of color he places these images in a limbo between representational and the abstract. The contrasting raw linen competes with the smooth graphic color planes to become a backdrop for the floating compositions, further breaking away the rectangle of the picture. The planes of color break the edge of the canvases in dramatic perspectives making the viewer question where they are headed and what is next; challenging them to reflect not only on our disregard of the minutiae in our daily lives, but also offering unknown glimpses into the future. 

 

These paintings are not meant to become storytellers, but still moments that allow the viewer to meditate and reflect.

 

Intersecting this show is Eric's appropriation of the iconic MoonEyes logo. It is both a play on the subconscious disregard for everyday object that is explored in the Stair Series, but is also a reference to the Southern California sub-cultures that Eric grew up with in San Diego. In a twist of fate the MoonEyes logo is very prevalent in the present day Japanese HotRod culture after being revived by a company outside Tokyo.